2 Mart 2012 Cuma

Sahilde Kafka

      Haruki Murakami Sahilde Kafka adlı eserinin ilk sayfasını çevirdikten sonra geri dönüşü olmayan bir yola girmiş oluyorsunuz. Herbir sayfanın ardından daha fazla kafanız karışıyor, daha fazla inanamıyorsunuz ve en önemlisi daha fazla bağlanıyorsunuz.
      Aslında Sahilde Kafka'yı yazar hakkında hiçbir bilgim olmadan aldım. Elimden geldiğince farklı milletlerden yazarlar okuyarak onların edebiyatını da anlamaya çalışıyorum. Tabii Murakami'nin Japon olması ilgimi çekti ve kitabı merakla pkudum. Okumaya başladıktan sonra yazara bir kimlik bulmakta zorlandım çünkü çok farklı ve çok akıcı yazıyordu. Sizlere bu yazıyı yazarken kitabın içeriğinden bahsetmek istemiyorum çünkü içten içe kitabın içeriği hakkında yazılacak herşeyin büyüyü bozacağına inanıyorum. Sevgili okuyucularım sizlere kitap hakkında verebileceğim tek bilgi, kitabın ana karakterinin 15 yaşında evden kaçmış bir çocuk olduğudur bundan sonrasını okumanız gerekir.
      Sahilde Kafka'yı oluştururken Murakami sihirli bir dünya yaratmış bu dünyayı gelişen bir ana konu, seks, sanat (müzik,kitaplar), espiriler ile süslemiş. Bütün bunları yaparkende kendi felsefesini ve kendi bakış açısını bize anlatmaktan geri kalmamış.
      Kısacası Murakami anlatması güç fakat okunması muhteşem bir eser yaratmış. Gerçekten daha fazla birşey anlatmak istemiyorum çünkü Murakami'nin eseri bu saygıyı hak ediyor. Benim sözlerimi kanıtlayan en önemli olay; kitabın yayımlanmasından sonra Murakami'nin yayıncısının Japonya da okuyucular için kitabın manası hakkında soru sorabilecekleri bir internet sitesi açmış olmasıdır. Bu internet sitesine 8000'den fazla soru eklenmiş ve yazar bunların 1200 tanesini birebir cevaplamış. Aynı konu üzerine bir röportajda ise yazar kitabı anlamanın onu bir çok kez okumaktan geçtiğini söylemiş.
      Eğer daha evvel okumadığınız türde bir eser okumak istiyor, her sayfayı çevirdiğinizde şaşırmak ve kitabı bitirdikten sonra bile uzun süre o kitabın etkisinde kalmak istiyorsanız, Sahile Kafka'yı alın ve okuyun pişman olmazsınız!

13 yorum:

  1. Öyle anlatmışsın merak etmemek,okumamak elde değil.Hemen okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim senin görüşlerini de merakla bekliyoruz.

      Sil
  2. Kulüp sayesinde tanıdığım Murakami okunacaklar listemde olan bir isimdi, bu yazıyla beraber "Bir an önce okunacaklar" listesine yükseldi =) Eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Gerçekten çok keyifli bir kitap.

      Sil
  3. okumak istediğim yazarlardan biri daha, çabuk gelsin sırası inş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelsin, gelsin! Ben zor duruyorum diğer kitaplarını almamak için :( önce elimdekileri bitirmeliyim.

      Sil
  4. gerçekten güzel yazılmış bir kitap, bende tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  5. Ben çok etkilenmiştim kitaptan. Murakami'nin en sevdiğim kitabı!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizce bundan sonra hangi kitabını okumalıyım?

      Sil
  6. Gerçekten farklılık çağrısı gibi geliyor insana. Uyuyana Kadar'dan sonra Gizem kontenjanının ikinci sıradaki üyesi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ben hala etkisindeyim elimdeki kitaplar bitince hemen yazarın diğer kitaplarını okumaya başlayacağım.

      Sil
  7. Murakami'yi kulüpte o kadar çok duydum ki, zaten okumak istediğim bir yazardı, bu yazıyla beraber daha da üst sıralara yükseldi, oldukça merak uyandıran bir tanıtım olmuş, teşekkürler;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Kesinlikle okumalısın! İnsanın aklında kalan etkisi ve ilk okumaya başladığınız zaman ki büyülenme hissiyatı anlatılamaz.

      Sil